ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕ ΑΠΟΨΗ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕ ΑΠΟΨΗ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ

Σελίδες

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Στα 8,5εκ. ευρώ το μέρισμα των παραχωρησιούχων της Γέφυρας - "Εφικτή η μείωση των διοδίων"

Περί τα 8,5 εκατ. ευρώ θα μοιραστούν ως μέρισμα για τη χρήση του 2008 από την εκμετάλλευση της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου οι τρεις εταιρίες-μέτοχοι της παραχωρησιούχου κοινοπραξίας και συγκεκριμένα ο γαλλικός οίκος Vinci και οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ. Αυτό αποκάλυψε χθες κατά την διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου Ναυπάκτου ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Ναυπάκτου, Κώστας Καρακώστας.
Όπως είπε μάλιστα η τιμή των διοδίων στην γέφυρα μπορεί και πρέπει να μειωθεί. Ο κ. Καρακώστας παρουσίασε αρκετές λεπτομέρειες για τα κέρδη των κατασκευαστικών εταιριών καθώς και για την κίνηση των οχημάτων στην γέφυρα. Ανάμεσα στα άλλα ανέφερε τα εξής:
Πέρυσι η εταιρία Γέφυρα Α.Ε., η οποία έχει υλοποιήσει και βάσει της σύμβασης παραχώρησης θα διαχειρίζεται το έργο της ζεύξης μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2039, εμφάνισε -σύμφωνα με τα πρώτα διαθέσιμα στοιχεία- κέρδη προ φόρων κοντά στα 12,3 εκατ. ευρώ έναντι των 11,25 εκατ. ευρώ που ήταν η κερδοφορία της για το 2007.
Η αύξηση των προ φόρων κερδών κατά 9,3% οφείλεται τόσο στην αύξηση του αριθμού των διελεύσεων όσο και στην αναπροσαρμογή που έγινε στις αρχές του 2008 στο ύψος του διοδίου.
Ανοδικά, όμως, εκτιμάται πως θα κινηθούν τα αποτελέσματα της κοινοπραξίας και για τη φετινή χρονιά. Ήδη, από τις αρχές Φεβρουαρίου ισχύουν νέα αυξημένα διόδια για την απλή διέλευση, ενώ παράλληλα στο πρώτο δίμηνο του έτους καταγράφεται αύξηση του αριθμού των οχημάτων που χρησιμοποιούν τη γέφυρα Ρίου - Αντίρριου.
Η εξέλιξη αυτή, όπως επισημαίνουν στελέχη της κοινοπραξίας, οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση των διελεύσεων από Ι.Χ. αυτοκίνητα που αποτελούν περίπου το 84% των χρηστών της γέφυρας.
Αντίθετα, οι διελεύσεις φορτηγών που καλύπτουν περίπου το 15% της συνολικής κίνησης στη γέφυρα εμφανίζουν μείωση σε επίπεδα λίγο πιο κάτω από 10%. Σημειώνεται πως η μειωμένη κίνηση των φορτηγών αποδίδεται κυρίως στην οικονομική κρίση και στις επιπτώσεις που αυτή έχει στη βιομηχανία, στο εμπόριο και στις κατασκευές και κατ’ επέκταση στις μεταφορές αγαθών.
Τι έχει λαμβάνειν η κάθε εταιρία
Σε σχέση με το μέρισμα των 8,5 εκατ. ευρώ που θα λάβουν φέτος οι εταιρίες-μέτοχοι της εταιρίας Γέφυρα Α.Ε., επισημαίνεται πως αυτό θα διανεμηθεί ως εξής:
• Η εταιρία Vinci Concessions του γαλλικών συμφερόντων οίκου Vinci που συμμετέχει σήμερα στην κοινοπραξία με ποσοστό 57,45% θα λάβει ως μέρισμα το ποσό των 4,88 εκατ. ευρώ.
• Η εταιρία Άκτωρ Παραχωρήσεις του ομίλου Ελλάκτωρ, έχοντας συμμετοχή 22,02%, θα βάλει στα ταμεία της ως μέρισμα από το έργο της γέφυρας το ποσό του 1,87 εκατ. ευρώ.
• Ο όμιλος της J&P Άβαξ μέσω των δύο κατασκευαστικών εταιριών του (J&P Άβαξ και Αθηνά ΑΤΕ) θα λάβει περί το 1,74 εκατ. ευρώ ως μέρισμα. Σημειώνεται πως ο κατασκευαστικός όμιλος ελέγχει το 20,53% της εταιρίας Γέφυρα Α.Ε., με το 8,39% να ανήκει στη θυγατρική Αθηνά.
Σημειώνεται πως η εταιρία που κατασκεύασε και αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται το έργο της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου θα λάβει ως μερίσματα καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της σύμβασης παραχώρησης το συνολικό ποσό του 1,6 δισ. ευρώ που θα διανεμηθεί αναλογικά στις εταιρίες οι οποίες μετέχουν στο μετοχικό της κεφάλαιο.
Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν άλλες μεταβολές στη σύνθεση και στα ποσοστά των εταιριώ- μετόχων (όπως έγινε πέρυσι το καλοκαίρι με την αποχώρηση της Προοδευτικής από την κοινοπραξία και την πώληση του ποσοστού της στους υπόλοιπους μετόχους), ο οίκος Vinci θα αποκομίσει ως συνολικό μέρισμα το ποσό των 920 εκατ. ευρώ, η Άκτωρ Παραχωρήσεις 357 εκατ. ευρώ και η J&P Άβαξ περί τα 336 εκατ. ευρώ".
Πηγή: www.thebest.gr