«Οικονομική αιμορραγία» για τις ελληνικές οικογένειες καταδεικνύει η ετήσια έκθεση για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΓΣΕΕ, καθώς οι δαπάνες των νοικοκυριών για αγορά αγαθών και υπηρεσιών εκπαίδευσης ανέρχονται ετησίως στα 5,1 δισ. ευρώ! Από αυτά τα χρήματα, το 1,6 δισ. ευρώ προορίζεται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (κυρίως φροντιστήρια, ιδιαίτερα μαθήματα και ξένες γλώσσες), ενώ τα 711 εκ. ευρώ αφορούν την πρωτοβάθμια.
Επισημαίνεται ότι το σύνολο των δαπανών για την εκπαίδευση (από δημόσιους, κοινοτικούς και ιδιωτικούς πόρους) φτάνει τα 14,7 δισ. ευρώ. Όπως προκύπτει από τη μελέτη που παρουσιάστηκε χθες και αφορά το σχολικό έτος 2008-09, ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός μαθητών από όλες τις βαθμίδες (37.652) διέκοψε αδικαιολόγητα τη φοίτησή του με τη συντριπτική πλειονότητα να αφορά τα ΤΕΕ (15.332) και τα γυμνάσια (13.730).
Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των μαθητών που προήχθη με χαμηλό βαθμό ή απερρίφθη στις τελικές εξετάσεις εκτοξεύεται στους 178.232. Κατά τα λοιπά, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΓΣΕΕ, είναι άμεση η ανάγκη για τη δημιουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας για τις περιοχές εκείνες οι οποίες έχουν μαθητές με πολύ χαμηλές σχολικές επιδόσεις και πολύ μικρά ποσοστά εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Συγκεκριμένα, νομοί όπως Ξάνθη, Ροδόπη, Λευκάδα, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Κυκλάδες, Δυτική Αττική και Πειραιάς παραμένουν εδώ και χρόνια στις περιοχές που «πάσχουν» σοβαρά όσον αφορά την εκπαίδευση των μαθητών και κυρίως στις τουριστικές περιοχές όπου όπως προκύπτει οι γονείς θεωρούν δεδομένο ότι η απασχόληση των παιδιών τους θα είναι σε τουριστικές οικογενειακές επιχειρήσεις παραμελώντας την εκπαίδευσή τους.
Στον αντίποδα περιλαμβάνονται εδώ και χρόνια νομοί με υψηλό Δείκτη Πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση όπως: Χίος, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα και Αρκαδία. Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι η χώρα μας έχει χαμηλό αριθμό αποφοίτων ΑΕΙ συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.
ΔΑΠΑΝΕΣ 50 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Από το Δημοτικό σχολείο ξεκινούν οι μαθητές τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα, καθώς, η ελληνική οικογένεια δαπανά ετησίως το ποσό των 50 εκατ. ευρώ. Οπως προκύπτει, από τα 711 εκ. ευρώ της ιδιωτικής χρηματοδότησης για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το 4,7% πηγαίνει προς ιδιαίτερα μαθήματα και το 2,3% για φροντιστήρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων, πάντως, (41,4%) αξιοποιείται για την εκμάθηση ξένων γλωσσών, το 13,7% για παιδικούς σταθμούς, το 8,8% για το νηπιαγωγείο και το 1,2% για εκπαιδευτικές εκδρομές.
Επισημαίνεται ότι το σύνολο των δαπανών για την εκπαίδευση (από δημόσιους, κοινοτικούς και ιδιωτικούς πόρους) φτάνει τα 14,7 δισ. ευρώ. Όπως προκύπτει από τη μελέτη που παρουσιάστηκε χθες και αφορά το σχολικό έτος 2008-09, ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός μαθητών από όλες τις βαθμίδες (37.652) διέκοψε αδικαιολόγητα τη φοίτησή του με τη συντριπτική πλειονότητα να αφορά τα ΤΕΕ (15.332) και τα γυμνάσια (13.730).
Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των μαθητών που προήχθη με χαμηλό βαθμό ή απερρίφθη στις τελικές εξετάσεις εκτοξεύεται στους 178.232. Κατά τα λοιπά, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΓΣΕΕ, είναι άμεση η ανάγκη για τη δημιουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας για τις περιοχές εκείνες οι οποίες έχουν μαθητές με πολύ χαμηλές σχολικές επιδόσεις και πολύ μικρά ποσοστά εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Συγκεκριμένα, νομοί όπως Ξάνθη, Ροδόπη, Λευκάδα, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Κυκλάδες, Δυτική Αττική και Πειραιάς παραμένουν εδώ και χρόνια στις περιοχές που «πάσχουν» σοβαρά όσον αφορά την εκπαίδευση των μαθητών και κυρίως στις τουριστικές περιοχές όπου όπως προκύπτει οι γονείς θεωρούν δεδομένο ότι η απασχόληση των παιδιών τους θα είναι σε τουριστικές οικογενειακές επιχειρήσεις παραμελώντας την εκπαίδευσή τους.
Στον αντίποδα περιλαμβάνονται εδώ και χρόνια νομοί με υψηλό Δείκτη Πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση όπως: Χίος, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα και Αρκαδία. Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι η χώρα μας έχει χαμηλό αριθμό αποφοίτων ΑΕΙ συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.
ΔΑΠΑΝΕΣ 50 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ
Από το Δημοτικό σχολείο ξεκινούν οι μαθητές τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματα, καθώς, η ελληνική οικογένεια δαπανά ετησίως το ποσό των 50 εκατ. ευρώ. Οπως προκύπτει, από τα 711 εκ. ευρώ της ιδιωτικής χρηματοδότησης για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το 4,7% πηγαίνει προς ιδιαίτερα μαθήματα και το 2,3% για φροντιστήρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων, πάντως, (41,4%) αξιοποιείται για την εκμάθηση ξένων γλωσσών, το 13,7% για παιδικούς σταθμούς, το 8,8% για το νηπιαγωγείο και το 1,2% για εκπαιδευτικές εκδρομές.
Πηγή: www.thebest.gr