Η προοπτική της κρουαζιέρας στη χώρα μας διαφαίνεται κάτι παραπάνω από ευοίωνη, όμως για την Ηλεία αυτό δεν είναι απαραίτητα και αισιόδοξο, καθότι πολλοί είναι εκείνοι που εποφθαλμιούν την...
...πανελλήνια πρωτοκαθεδρία του Κατάκολου στον τομέα αυτό.
Οι περισσότερες από 400 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που αναμένονται μέσα στο 2011 στο Κατάκολο έχουν παρακινήσει και άλλες περιοχές που αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να παίξουν ρόλο σ’ αυτό το πεδίο τουριστικής ανάπτυξης. Έτσι, μετά την Πάτρα που σχεδόν ευθέως έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον με το νέο λιμάνι να πάρει μερίδιο και της κρουαζιέρας –δεν της φτάνουν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με την Ιταλία και τα Ιόνια νησιά- εμφανίζεται στο πεδίο του ανταγωνισμού και η γειτονική μας Ζάκυνθος.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας «η Ζάκυνθος διοχετεύει τα κρουαζιερόπλοια στο Κατάκολο, καθώς δεν διαθέτει κατάλληλη προβλήτα για να τα προσελκύσει». Έτσι, μετά από τις χρόνιες πιέσεις παραγόντων της τοπικής κοινωνίας τον περασμένο Απρίλιο, θα πραγματοποιήσει αυτοψία στο λιμάνι εμπειρογνώμονας του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ξεκινήσει η μελέτη κατασκευής της.
Αλλά και η Καλαμάτα με το λιμάνι της έχει αρχίσει να δέχεται κρουαζιερόπλοια και μάλιστα με προγράμματα επίσκεψης αρχαιολογικών χώρων της περιοχής, όπως η Αρχαία Μεσσήνη. Σε σχέδια στρατηγικής ανάπτυξης της περιοχής αναφέρεται η πρόθεση να αναβαθμιστεί το λιμάνι της Καλαμάτας σε τουριστικό με έμφαση στην κρουαζιέρα αλλά και τα μεγάλα τουριστικά σκάφη.
Είναι προφανές ότι σε μια χώρα με πολλούς ενδιαφέροντες τουριστικούς προορισμούς ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί κίνητρο για πολλές περιοχές που θεωρούν ότι μπορούν να παίξουν ρόλο σ’ αυτό το δυναμικά αναπτυσσόμενο είδος. Για το λιμάνι του Κατάκολου, πάντως, επιβάλλεται μια πιο ενεργή ενασχόληση με την δυναμική του στον τομέα της κρουαζιέρας, με τρόπο που να μην απολέσει έσοδα από πιθανή αλλαγή ρότας κρουαζιερόπλοιων προς άλλα γειτονικά λιμάνια.
Οι περισσότερες από 400 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που αναμένονται μέσα στο 2011 στο Κατάκολο έχουν παρακινήσει και άλλες περιοχές που αντιλαμβάνονται ότι μπορούν να παίξουν ρόλο σ’ αυτό το πεδίο τουριστικής ανάπτυξης. Έτσι, μετά την Πάτρα που σχεδόν ευθέως έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον με το νέο λιμάνι να πάρει μερίδιο και της κρουαζιέρας –δεν της φτάνουν οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις με την Ιταλία και τα Ιόνια νησιά- εμφανίζεται στο πεδίο του ανταγωνισμού και η γειτονική μας Ζάκυνθος.
Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας «η Ζάκυνθος διοχετεύει τα κρουαζιερόπλοια στο Κατάκολο, καθώς δεν διαθέτει κατάλληλη προβλήτα για να τα προσελκύσει». Έτσι, μετά από τις χρόνιες πιέσεις παραγόντων της τοπικής κοινωνίας τον περασμένο Απρίλιο, θα πραγματοποιήσει αυτοψία στο λιμάνι εμπειρογνώμονας του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ξεκινήσει η μελέτη κατασκευής της.
Αλλά και η Καλαμάτα με το λιμάνι της έχει αρχίσει να δέχεται κρουαζιερόπλοια και μάλιστα με προγράμματα επίσκεψης αρχαιολογικών χώρων της περιοχής, όπως η Αρχαία Μεσσήνη. Σε σχέδια στρατηγικής ανάπτυξης της περιοχής αναφέρεται η πρόθεση να αναβαθμιστεί το λιμάνι της Καλαμάτας σε τουριστικό με έμφαση στην κρουαζιέρα αλλά και τα μεγάλα τουριστικά σκάφη.
Είναι προφανές ότι σε μια χώρα με πολλούς ενδιαφέροντες τουριστικούς προορισμούς ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί κίνητρο για πολλές περιοχές που θεωρούν ότι μπορούν να παίξουν ρόλο σ’ αυτό το δυναμικά αναπτυσσόμενο είδος. Για το λιμάνι του Κατάκολου, πάντως, επιβάλλεται μια πιο ενεργή ενασχόληση με την δυναμική του στον τομέα της κρουαζιέρας, με τρόπο που να μην απολέσει έσοδα από πιθανή αλλαγή ρότας κρουαζιερόπλοιων προς άλλα γειτονικά λιμάνια.
Πηγή: iliatora.gr