Μέχρι στιγμής έχουν προκηρυχθεί έργα ύψους 200.000 ευρώ, τα οποία έχουν αναλάβει να υλοποιήσουν ιδιωτικές εταιρείες δημοσκοπήσεων. Το περίεργο, βέβαια, είναι ότι κάποια από τα έργα για τα οποία έχουν προκηρυχθεί γκάλοπ, όπως το νομοσχέδιο για τη δια βίου μάθηση, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Από τα κοινοτικά κονδύλια, ακόμη, προβλέπεται το ποσό των 1.150.000 ευρώ προκειμένου το υπουργείο Παιδείας να πραγματοποιήσει αξιολόγηση και δημιουργία ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων για την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση. Η πρόσκληση απευθύνεται σε πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα, αν και το ίδρυμα που θα αναλάβει το έργο διατηρεί τη δυνατότητα α το δώσε σε ιδιωτικό φορέα.
Σημειώνεται, πάντως, ότι για την ειδική αγωγή έχει ξαναπραγματοποιηθεί αξιολόγηση το 2004, ενώ το έργο της αποτύπωσης της υπάρχουσας κατάστασης στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση έχει προκηρυχθεί στο παρελθόν, με μοναδικό αποδέκτη ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Πατρών.
Για προκλητική διασπάθιση των χρημάτων του ΕΣΠΑ που είναι κοινοτικά κονδύλια, αλλά και ελληνικά χρήματα» κάνει λόγο η ΟΛΜΕ, προτάσσοντας το αίτημα να καλυφθούν πρώτα οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και ζητώντας τον αναλυτικό προϋπολογισμό και τα σχετικά τεχνικά δελτία από το αρμόδιο υπουργείο.
Εταιρείες και επιχειρηματίες στα φροντιστήρια
Και επιχειρηματίες θα μπορούν στο εξής να ανοίγουν φροντιστήρια, ενώ μέχρι τώρα η άδεια ήταν προσωπική και δινόταν αποκλειστικά και μόνο σε εκπαιδευτικούς. Αυτό αλλάζει τώρα με τροπολογία που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για το πολιτικό άσυλο που κατατέθηκε στη Βουλή, στην οποία ορίζεται ότι μπορούν να ιδρύουν φροντιστήρια και νομικά πρόσωπα.
Αυτό σημαίνει ότι επιχειρηματίες, αλλά και εταιρείες εκπαίδευσης από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν στο εξής να ιδρύουν φροντιστήρια στην Ελλάδα. Δεν έχει, όμως, ακόμη διευκρινιστεί αν τα φροντιστήρια με τη νέα μορφή τους θα μπορούν να έχουν πολλαπλές άδειες, να λειτουργούν, δηλαδή, υπό την ίδια διεύθυνση τμήματα ξένων γλωσσών, πληροφορικής ή άλλων διαφορετικών επιστημονικών πεδίων.
Απόσυρση της διάταξης αυτής ζήτησε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), αναφέροντας, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της ότι «η βίαιη φροντιστηριοποίηση της εκπαίδευσης συνιστά άμεσο κίνδυνο για τη μετατροπή του εκπαιδευτικού αγαθού σε εμπορεύσιμο προϊόν και του εκπαιδευτικού λειτοργού σε χειραγωγήσιμο υπάλληλο επιχείρησης υπό την εποπτεία της αγοράς.»
Πηγή: www.thebest.gr