Τον ασκό του Αιόλου των αποκαλύψεων, για τη γενικότερη απαξίωση της περιουσίας του ΟΣΕ, στην ευρύτερη περιοχή της δυτικής Πελοποννήσου, άνοιξε το χθεσινό δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας» για τις πανάκριβες αμαξοστοιχίες που βρίσκονται στο έλεος των πλιατσικολόγων στο μηχανοστάσιο της Καλαμάτας. Σιδηροδρομικοί υπάλληλοι, ενεργοί πολίτες και τοπικοί φορείς της περιοχής καταγγέλλουν την επί σειρά ετών προκλητική αδιαφορία και την περίεργη στάση των αρμοδίων στο ζήτημα της περιουσίας του σιδηροδρόμου, υπογραμμίζοντας ότι η περίπτωση του μηχανοστασίου της Καλαμάτας δεν είναι η μοναδική περίπτωση εγκατάλειψης πανάκριβης δημόσιας περιουσίας.
Υπάλληλοι του ΟΣΕ της Ηλείας αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, με την ανοχή της Πολιτείας, διαχειρίστηκαν τεράστια χρηματικά ποσά για την τεχνική αναβάθμιση των σταθμών από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα, οι οποίοι στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους. Οπως τονίζουν, η αναβάθμιση έγινε μάλλον «για να τα πάρουν οι μεσάζοντες» από τις μεγάλες εταιρείες που είχαν αναλάβει τα έργα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα πανάκριβα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων που εγκαταστάθηκαν στους κεντρικούς σταθμούς από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα και δεν λειτούργησαν ποτέ, αλλά και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι μεγάλες ποσότητες γραφικής ύλης και τα πανάκριβα έπιπλα που μπήκαν στη θέση των παλαιών.
Σήμερα όλα αυτά -όπως καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί- έχουν παραδοθεί στη τύχη τους, πολλά έχουν κλαπεί και κανείς δεν γνωρίζει την πλήρη εικόνα της εξαθλίωσης.
Στον Πύργο Ηλείας οι σιδηροδρομικοί αποκάλυψαν ότι τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αμαξοστασίου, το οποίο όμως δεν πρόκειται να λειτουργήσει, καθώς η γραμμή καταργήθηκε.
Το συγκεκριμένο έργο κόστισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Στην πεδινή Ηλεία οι κάτοικοι κατήγγειλαν ότι η σιδηροδρομική γραμμή Κυλλήνη-Καβάσιλα, που καταργήθηκε πριν από μερικά χρόνια ως οικονομικά ασύμφορη, έχει μετατραπεί σε οικόπεδα (!) καθώς κάποιοι με την ανοχή ή την αδιαφορία των αρμοδίων του ΟΣΕ καταπάτησαν μέχρι και τα σημεία από όπου περνούσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις προχώρησαν μέχρι και στο αυθαίρετο ξήλωμά τους.
Μερικά χιλιόμετρα νοτιότερα, οι σιδηροδρομικοί της Μεσσηνίας και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καλαμάτας κατήγγειλαν στην «Ελευθεροτυπία» την υποκριτική και εκτός λογικής στάση των αρμοδίων, που από τη μια καταργούν τη συγκοινωνία με το τρένο και από την άλλη συνεχίζουν να αναβαθμίζουν με τεράστιο κόστος τις σιδηροδρομικές γραμμές που ποτέ δεν θα λειτουργήσουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα -όπως λένε- η γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, η οποία ξεκίνησε να αναβαθμίζεται από το 2004 και σήμερα, εφτά χρόνια μετά, οι εργασίες ολοκληρώνονται με κόστος που αγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
«Φανταστείτε τι φαγοπότι έγινε εκεί για την αναβάθμιση της καταργημένης γραμμής, αν σκεφτούμε ότι το 1880, όταν τα τεχνικά συνεργεία χρησιμοποιούσαν κασμάδες, δεν αναβάθμισαν, αλλά κατασκεύασαν εξ ολοκλήρου τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή μέσα σε τρία χρόνια».
Τοπικοί παράγοντες της Ηλείας ανέφεραν ότι επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη άρχισε να μελετάται το μεγάλο όραμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα Ηγουμενίτσας - Καλαμάτας, αλλά ξέχασαν να μελετήσουν πώς θα περνούσαν τα τρένα από το Ρίο - Αντίρριο! Οι αρμόδιοι τότε δεν σκέφτηκαν να εντάξουν τη σιδηροδρομική γραμμή στη γέφυρα που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται.
Υπάλληλοι του ΟΣΕ της Ηλείας αναφέρουν ότι τα τελευταία χρόνια οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, με την ανοχή της Πολιτείας, διαχειρίστηκαν τεράστια χρηματικά ποσά για την τεχνική αναβάθμιση των σταθμών από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα, οι οποίοι στη συνέχεια εγκαταλείφθηκαν στην τύχη τους. Οπως τονίζουν, η αναβάθμιση έγινε μάλλον «για να τα πάρουν οι μεσάζοντες» από τις μεγάλες εταιρείες που είχαν αναλάβει τα έργα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα πανάκριβα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων που εγκαταστάθηκαν στους κεντρικούς σταθμούς από Πάτρα μέχρι Καλαμάτα και δεν λειτούργησαν ποτέ, αλλά και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι μεγάλες ποσότητες γραφικής ύλης και τα πανάκριβα έπιπλα που μπήκαν στη θέση των παλαιών.
Σήμερα όλα αυτά -όπως καταγγέλλουν οι σιδηροδρομικοί- έχουν παραδοθεί στη τύχη τους, πολλά έχουν κλαπεί και κανείς δεν γνωρίζει την πλήρη εικόνα της εξαθλίωσης.
Στον Πύργο Ηλείας οι σιδηροδρομικοί αποκάλυψαν ότι τον τελευταίο χρόνο ολοκληρώθηκε η κατασκευή ενός υπερσύγχρονου αμαξοστασίου, το οποίο όμως δεν πρόκειται να λειτουργήσει, καθώς η γραμμή καταργήθηκε.
Το συγκεκριμένο έργο κόστισε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Στην πεδινή Ηλεία οι κάτοικοι κατήγγειλαν ότι η σιδηροδρομική γραμμή Κυλλήνη-Καβάσιλα, που καταργήθηκε πριν από μερικά χρόνια ως οικονομικά ασύμφορη, έχει μετατραπεί σε οικόπεδα (!) καθώς κάποιοι με την ανοχή ή την αδιαφορία των αρμοδίων του ΟΣΕ καταπάτησαν μέχρι και τα σημεία από όπου περνούσαν οι σιδηροδρομικές γραμμές, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις προχώρησαν μέχρι και στο αυθαίρετο ξήλωμά τους.
Μερικά χιλιόμετρα νοτιότερα, οι σιδηροδρομικοί της Μεσσηνίας και ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καλαμάτας κατήγγειλαν στην «Ελευθεροτυπία» την υποκριτική και εκτός λογικής στάση των αρμοδίων, που από τη μια καταργούν τη συγκοινωνία με το τρένο και από την άλλη συνεχίζουν να αναβαθμίζουν με τεράστιο κόστος τις σιδηροδρομικές γραμμές που ποτέ δεν θα λειτουργήσουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα -όπως λένε- η γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, η οποία ξεκίνησε να αναβαθμίζεται από το 2004 και σήμερα, εφτά χρόνια μετά, οι εργασίες ολοκληρώνονται με κόστος που αγγίζει τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
«Φανταστείτε τι φαγοπότι έγινε εκεί για την αναβάθμιση της καταργημένης γραμμής, αν σκεφτούμε ότι το 1880, όταν τα τεχνικά συνεργεία χρησιμοποιούσαν κασμάδες, δεν αναβάθμισαν, αλλά κατασκεύασαν εξ ολοκλήρου τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή μέσα σε τρία χρόνια».
Τοπικοί παράγοντες της Ηλείας ανέφεραν ότι επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη άρχισε να μελετάται το μεγάλο όραμα του Δυτικού Σιδηροδρομικού Αξονα Ηγουμενίτσας - Καλαμάτας, αλλά ξέχασαν να μελετήσουν πώς θα περνούσαν τα τρένα από το Ρίο - Αντίρριο! Οι αρμόδιοι τότε δεν σκέφτηκαν να εντάξουν τη σιδηροδρομική γραμμή στη γέφυρα που είχε αρχίσει να κατασκευάζεται.
Πηγή: www.thebest.gr