ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕ ΑΠΟΨΗ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΕ ΑΠΟΨΗ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ

Σελίδες

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Επί θύραις η παυση εργασιών στην Ολυμπία Οδό

Για το ενδεχόμενο παύσης των έργων στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου κάνει λόγο η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, προσδιορίζοντας το αργότερο σε τρεις μήνες αυτή την εξέλιξη.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που είδαν το φως της δημοσιότητας, το σταμάτημα των εργασιών έρχεται ως φυσική συνέπεια των όσων συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες γύρω από το έργο. Η δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα έχει σαν αποτέλεσμα να εμφανίζεται μειωμένη κατά 20% η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, με αποτέλεσμα τα έσοδα από τα διόδια να είναι αναλόγως μικρότερα από τα προσδοκώμενα.

Στο πρόβλημα αυτό προστίθεται και η «ζημιά» που καταγράφεται από το κίνημα «Δεν πληρώνω», στοιχεία που, πάντα σύμφωνα με την κοινοπραξία, αποτελούν συνιστώσες του τρίτου μεγάλου προβλήματος. Αυτό είναι η άρνηση των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν το έργο αφού δεν θεωρούν διασφαλισμένη την επιστροφή των χρημάτων τους.

Έτσι, το ένα πρόβλημα δημιουργεί το επόμενο, και απόρροια όλων αυτών των καταστάσεων είναι να υπάρχουν και οι απολύσεις του προσωπικού των έργων στην Ολυμπία Οδό.
Οι δύο λύσεις
Σύμφωνα με την «Καθημερινή», η κοινοπραξία προτείνει δύο λύσεις για την άρση του αδιεξόδου: να «παγώσουν» τα έργα για μερικούς μήνες, μέχρι να επανέλθει η ροή της δανειοδότησης από τις τράπεζες ή να αναλάβει το Δημόσιο να υποστηρίξει οικονομικά την κατασκευή για το ίδιο διάστημα.

Όπως αναφέρει στο σχετικό ρεπορτάζ ο διευθύνων σύμβουλος της κοινοπραξίας, κ. Ζιλ Γκοντάρ: «Το Δημόσιο χρωστά αυτή τη στιγμή περίπου 51 εκατ. ευρώ από την επιστροφή ΦΠΑ. Χαρακτηριστικά, τον Ιανουάριο η Ολυμπία Οδός έλαβε 5 εκατ. ευρώ από τα διόδια, αλλά διέθεσε 6,8 εκατ. για της διαχείριση του δρόμου και τα λειτουργικά της έξοδα. Ηδη χρωστάμε περίπου 100 εκατ. ευρώ στους εργολάβους για εκτελεσθείσες εργασίες του Νοεμβρίου-Ιανουαρίου. Στο έργο υπάρχουν αυτή τη στιγμή 2.800 εργαζόμενοι, οι οποίοι στο τέλος του μήνα θα είναι δύσκολο να πληρωθούν».

Και το πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ καταλήγει: «Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή την οριακή εξέλιξη είναι πολλά. Γιατί η κοινοπραξία δεν προχώρησε από την πρώτη στιγμή στη διεκδίκηση αποζημιώσεων από το Δημόσιο, εφόσον υπήρχε συγκεκριμένος μηχανισμός διαιτησίας; Γιατί δεν ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή τη διεκδίκηση των απολεσθέντων εσόδων της από τα διόδια; Γιατί η κοινοπραξία επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχει αναλάβει τον κίνδυνο; Και εν τέλει, γιατί οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests τους έχουν προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);

«Αρχικά εκτιμήσαμε ότι η κατάσταση ήταν διαχειρίσιμη, όμως τελικά ξέφυγε από τον έλεγχο», λέει ο κ. Γκοντάρ. «Κανείς δεν είχε προβλέψει την οξύτητα της οικονομικής κρίσης, ούτε καν το ελληνικό Δημόσιο. Οσο για τις αποζημιώσεις, δεν μπήκαμε στη διαδικασία, γιατί έχουμε σχέση συνεργάτη με το κράτος, εξάλλου δεν συμφέρει κανέναν». Το θέμα πλέον είναι ποια απάντηση θα δώσει το υπουργείο Υποδομών και αν οι εργολάβοι, υλοποιώντας την απειλή (ή αν θέλετε, προειδοποίησή τους) θα προχωρήσουν σε μαζικές απολύσεις. Όλα δείχνουν ότι το επόμενο διάστημα οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες».
Πηγή: iliatora.gr